تعدیل منابع انسانی موثرترین عامل برای سیستم سازی

مقدمه

در این مقاله به نکاتی درباره مدیریت در تعدیل منابع انسانی می پردازیم. عدم تصمیم گیری درست در تعدیل نیرو عواقب سنگینی برای شرکت خواهد داشت. تعدیل و خاتمه کار برای نیرو از مشکل ترین کارهای مدیر خواهد بود، که بدون شک با آن مواجه خواهد شد. باید مد نظر داشت که وقتی شما به تعدیل نیروهای خود می پردازید این رفتار شما بر روی نیروهای دیگر و حتی روی بهره وری سازمان تاثیر مستقیم می گذارد.

در نظر داشته باشید که نیروها کلیه حرکات و رفتار شما را به دقت زیر نظر دارند. پس حتی در هنگام تعدیل باید با احترام با نیرو برخورد کرد، این کار دید مثبتی در سایر افراد ایجاد می کند. ایجاد تبعیض در سازمان از مخرب ترین عوامل بهره وری سازمان می باشد. به یاد داشته باشید دنیای کسب و کار امروزی یک دنیای ارتباطی است. پس درنظر بگیرید افرادی با آنها در ارتباط هستید ممکن است روزی مشتریان شما باشند، و به طور مستقیم کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهند.

layoff1

راهکارهای مدیریت در تعدیل منابع انسانی : چهار اصل برای تعدیل نیرو

•    برنامه ریزی داشته باشید

اولین اصل از راهکارهای مدیریت در تعدیل منابع انسانی برنامه ریزی است . باید کلیه عوامل کاهش هزینه های سازمان را درنظر داشته باشد و سپس اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین هنگام تعدیل نیرو ممکن است نیروهای خوب خود را از دست بدهید. بنابر این باید نیروها را به درستی شناخته و نیروهای ناکارآمد را انتخاب کنید.

•    حفظ آمادگی لازم

شما باید آمادگی لازم برای تعدیل نیرو را داشته باشید. اعتماد به نفس داشته باشید و فرد مورد نظر را کاملا توجیه کنید.
کوتاه سخن نگویید زیرا بیشتر صحبتها در ذهن فرد نخواهد ماند. شما باید بتوانید با فرد ارتباط موثر برقرار کرده و فرد را کاملا نسبت به کاری که قرار است انجام دهید توجیه کنید.

•    از قوانین مطلع باشید

مسئولیت خود را به عنوان مدیر بشناسید. قانون می گوید قبل از تعدیل نیرو موضوع را باید با فرد در میان بگذارید و تمامی حقوق و مزایای وی را بپردازید. به یاد داشته باشید عدم آگاهی عواقب و هزینه های زیادی برای شرکت خواهد گذاشت

•    با عزت و احترام با افراد برخورد کنید

همیشه به یاد داشته باشید شخص مخاطب ما در شرایط روحی بدی قرار دارد، با مهربانی با آن ها رفتار کنید و با آن ها ابراز همدردی داشته باشید. به خاطر بسپارید اخراج این افراد تقصیر شما نیست، پس از آن ها دوری نکنید زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند.

نتیجه گیری

اینها نکاتی بود که سرپرستان مدیریت هنگام تعدیل نیرو در نظر داشته باشند تا بتوانند منابع انسانی خود را به خوبی رهبری نمایند. حتما به این نکته توجه کنید که تعدیل اگر در شرایطی خوب به نظر برسد می تواند عواقب زیانباری داشته باشد ، پس قبل از تعدیل نیرو باید تمامی جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید،  باید برای آن برنامه ریزی کرده باشید و خود را در آن موقعیت تصور کنید تا بتوانید تصمیم درست بگیرید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

این مطلب را حتما بخوانید :  نکته هایی خواندنی برای استخدام کارکنان

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت ریسک

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s